האם ארוחת בוקר היא  הארוחה החשובה ביום?!

פעם אמרו לנו שארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביום זאת ששוברת את הצום של הלילה Breakfast

עכשיו אומרים לנו שדילוג על ארוחת בוקר יכולה לסייע לבריאות ולמשקל שלנו

ואז אומרים שאם כבר את אוכלת עדיף חלבון וירקות כדי שתשבעי

והנחיה אחרת אומרת פירות על הבוקר ועל קיבה ריקה זה הדבר הטוב ביותר כי כל כך הרבה גישות מה נכון לנו באמת?

האם ארוחת הבוקר היא החשובה ביותר ביום?
האם אפשר לוותר עליה?
האם ארוחת בוקר ״פותחת את התיאבון״?!

 

בוא נבין:

פירוש המילה Breakfast
הוא שבירת צום.

ואכן חשיבות ארוחת הבוקר, לאחר הצום של הלילה, נחקרה והוכחה מדעית.

ישנם מחקרים שמצביעים על כך שארוחת בוקר מזינה תורמת לריכוז לאורך זמן, משפרת את הזיכרון ומפחיתה סימני רעב כמו כאבי בטן, כאבי ראש, מתח בשרירים ועייפות.

אבל רגע… ואם אני כזאת שבבוקר אני פחות רעבה?!
אז כאן עם כל הכבוד למחקרים מה שקובע זה לגמרי
הנתונים הפרסונליים שלך

ובעיקר הקשבה לקודים של הגוף שלך
יש נשים שמתעוררות עם תחושת רעב, ויש שעבורן ארוחת הבוקר מיותרת.

יש כאלה שיאמרו שארוחת בוקר איכותית מסייעת להם להרגיש שובע במהלך היום, ואחרות שיאמרו שהיא דווקא מעוררת להן את התיאבון.

לאורך השנים ובפרט בשנים האחרונות מצטברים מחקרים על צומות לסירוגין ועל האפקטיביות של המשך צום הלילה לשעת הצהריים.

אז מה נכון?! או למי להאמין?

התשובה היא – בעיקר לעצמך

וחשוב עוד יותר לא להיות מקובעת על גישה אחת כי אמרו לך ״שהיא הכי טובה!״ בכל פעם שאומרים לי היא הכי טובה אני מטילה סימן שאלה- ״הכי טובה למי?

למה אני אומרת את זה ? כי אנחנו שונות מיום ליום, כי אנחנו משתנות לאורך השנים, כי אנחנו מושפעות ממנגנון הורמונלי שמנהל אותנו.

אישה – על כל המחזוריות שלה

יהיו ימים על פני החודש
שיבוא לך לטרוף את המקרר  כמו כאלה לפני ווסת
וימים שבהם את לגמרי יכולה לדלג על ארוחת הבוקר
ימים שבהם  לא ישנת טוב ותתעוררי רעבה
וימים שבהם מזג האוויר בחוץ ישפיע על תחושת השובע שלך בבוקר.

כדי להתחיל לדבר ולתקשר עם הגוף שלך ולדעת האם הוא זקוק לארוחת בוקר או לא

 

הנה 4 דברים שהם צ׳ק ליסט עצמי לבדיקה:

  1. שינה – וודאי שישנת בממוצע 7 שעות איכותיות כאלה שלא התעוררת באמצע הלילה
    ואיפשרת לגוף שלך סינכרון ואיזון הורמונאלי. (חוסר בשינה עלול לגרום לך  לעלייה בהורמון הרעב שלך ולאותת לך על רעב מוגבר)
    עוד על שינה טיפוסי שינה והקשר לרעב תמצאי כאן 

  2. מזון אמיתי – מזון אמיתי ולא מעובד הוא מזון שהגוף שלך יודע לקחת ולהשתמש בו
    זה יכול להודיע לך מתי את רעבה באמת שלא כמו מזון מעובד שמייצר אצלך אפקט ״תביאי לי עוד מזה״ ומייצר חלונות ״רעב״ מרובים לאורך היום.

  3. תזמון האכילה – תזמון האכילה משמעותו- מתי בחרתי לאכול.
    תזמון האכילה קשור בקשר ישיר לרעב שלך ומשפיע גם הוא על ה-מנגנון ההורמונלי שלך
    אכילה מאוחרת בלילה עלולה לשבש את הוויסות התקין של הגוף שלך וליצור רעב מוגבר בבוקר.
    גם אכילת חלבון בכמות גדולה לפני השינה  עלולה לשבש את האיזון ולעלות את טפמ הגוף ובכך להפריע לשנת ההתחדשות שלי.

  4. תזמון הורמונאלי – נהלי יומן מעקב איפה את מונחת מבחינה הורמונאלית
    ימים לפני ווסת או לפני ביוץ עלולים ליצור רעב מוגבר לעומת ימים אחרי מחזור שהאיזון חוזר.
    עוד על מנגנון הורמונאלי ורעב תמצאי כאן

תמיד שימי סימן שאלה ? ותשאלי -״מה נכון לי עכשיו?״

 

אהבת? שתפי!